Kyllä, tulevaisuus on täällä, ja tulevaisuudessa on sellaista, että ei tarvitse mennä ramppaamaan ympäri kauppoja niin että jalat ovat ihan rakoilla, nälkäkiukku ja pyörrytys iskee ja tulee hermoromahdus! Nyt voi ostaa kaiken tarvitsemansa netistä.

Varsinkin vaatteet kannattaa hankkia sieltä. Siis ihan todella kannattaa, koska se on helppoa ja vaivatonta ja saatat säästää rahaa!

Valikoima on loppumaton. Siis ihan todella loppumaton. Voit viettää jäljellä olevan elinaikasi selaten netin vaatekauppoja. Mutta auta armias kun löydät jotain mitä haluat!! Sitä ei ole haluamassasi koossa. Sitä ei ole myöskään haluamassasi värissä. Yksi oranssi-ruskeakuvionen kappale löytyy, koossa XXXS, menisiköhän se jos pidättäisi koko ajan henkeä ja vetäisi vatsaa sisään?

Jos jatkat etsintää, saatat löytää toivomasi värisen yksilön vain kahta kokoa liian suurena australialaisesta nettikaupasta. Noh, se varmaan kutistuu pesussa, eikä kolmenkympin ostokselle tule postikuluineen hintaa kuin vajaa sata euroa!

Jos löydät jotain kivaa, maksaminen ei onnistu. Kaupassa ei voi maksaa laskulla. Postiennakolla et halua maksaa, koska olet ottanut pakettiin sen yhden ja saman villapaidan kolmessa eri värissä ja joka värin kahdessa koossa, ja sitten on ärsyttävää odottaa rahoja takaisin kun palautat turhat.

Luottokortti siis. Paitsi että korttia ei hyväksytä. ”Tarkista koodi”, ”täytä jokainen kenttä” viestit toistuvat. Tarkistat koodin. Täytät kentän. Koodi on väärä, kenttä on tyhjä, kierre jatkuu ja jatkuu. ”Ota yhteyttä pankkiisi”, tulee viesti. Ai nyt kello 22:37 perjantai-iltana?! Olkoot postiennakko sitten!

Kätevintä netistä tilaaminen on, kun tarvitset mekon juhliin tai uuden siistin paidan tärkeään seminaariin. Tilaat totta kai ajoissa, viikko ennen tapahtumaa, toimitusaika kun on 4-6 arkipäivää. Viidentenä arkipäivänä alkaa hiki nousta otsalle. Pakettia ei kuulu, ei näy. Saapumisilmoitusta ei tule. Seurantakoodi ilmoittaa paketin olevan lajiteltu käsittelykeskuksessa kolme päivää sitten. MINNE se on lajiteltu?! Roskiinko??

Pimpeli pom, odotettu viesti kilahtaa puhelimeen! Voit noutaa paketin toivomastasi noutopisteestä…joka ei ole toivomasi noutopiste, vaan kaikista tarjolla olleista vaihtoehdoista se kaukaisin. Ja se on auki vielä vartin. Juoksetko tänään vai juoksetko huomenna aamulla jolloin et ehkä enää ehdi?

No, lopulta ihana uusi mekkosi tai paitasi on täällä! Onnea vaan, jos se istuu nätisti ja on sen näköinen kuin piti. Saatat toki saada istuvan silkkimekon sijaan omituisen polyesterisen kaavun, mutta sellaista se on kun netistä ostaa. Miksi edes odotit, että vaate näyttäisi samalta kuin kuvassa? Sehän on nettisivuillakin photoshopattu vielä entisestäänkin kuvankäsittelyllä ohennetun mallin päälle, ja sinä odotit reaalimaailmassa sopivaa vaatetta?!

Ei auta muu kuin palauttaa. Vie joka ikisen sekunnin 14 vuorokauden palautusajasta pakata kolttu takaisin muoviin, tulostaa osoitelappu, täyttää netissä palautustiedot ja etsiä pakkausteippiä. Kun olet suoriutunut tästä, totta kai unohdat paketin eteiseen tai autoon noin 38 kertaa.

Lopputulos on se, että sinulla on vaatehuoneellinen vaatteita, jotka näyttivät ihanalta netissä, mutta eivät istuneet päälle, ja joita et pystynyt palauttamaan. Mitäs niillä kaikilla tekisi?! Perustaisi nettikaupan kenties?

Mitä ajatuksia tämä herättää? Kerro kommenteissa kohdassa KOMMENTOI tai lähetä oma avauksesi ihan mistä hyvänsä aiheesta Avaudu tästä -lomakkeella! Valitsemme julkaistavat kirjoitukset.

Huomaathan, että Avaudu tästä -lomakkeella et voi kommentoida tähän artikkeliin. Tämän artikkeliin jätät kommenttisi kohdassa Kommentoi artikkelia.

— Huono Äiti -toimitus

Kirjoittaja kuuluu Huono Äiti -yhteisöön. Enää Huono Äiti ei ole vain yksi nainen, joka kirjoittaa hassuja juttuja blogiinsa (yleensä yöpuvussa epätyypillisiin aikoihin) vaan meitä on monta. Kiitos, kun luet Huonoa Äitiä, tervetuloa myös kirjoittamaan!

Artikkelissa on 0 kommenttia, jätä oma kommenttisi.

Kommentoi artikkelia