”29+1 asiaa, jotka sinun tulee tehdä ja muistaa:

1. Oma aika on tärkeää.
2. Omat harrastukset ovat tärkeitä.
3. Muista ottaa parisuhdeaikaa.
4. Ole läsnä perheellesi 100% kun olet kotona.
5. Keskity ja ole tehokas työssäsi.
6. Muista sosiaalisen kanssakäymisen tärkeys niin työpaikalla kuin vapaallakin. Pidä yhteyttä ystäviisi myös ruuhkavuosien aikana.
7. Tarjoa apua sitä tarvitseville ja ole aktiivinen yhteisössäsi.
8. Pidä huolta vanhenevista vanhemmistasi (lue: tappele ja raivoa, että saisit edes jotain apua julkiselta puolelta).
9. Pidä huolta omasta hyvinvoinnistasi: liiku vähintään 2 tuntia päivässä ja muista kuormittaa kehoa tasaisesti lihaskunto-, kestävyys- ja venyttelyliikkeillä.
10. Nuku tarpeeksi, hoida itsesi hyvin ja käy säännöllisesti lääkärissä.
11. Muista levätä ja pitää vapaapäiviä.
12. Hoida lapsien/teinien harrastukset, vaatteet, terveystarkastukset, oikomishoidot sekä laatuaika yhdessä ja erikseen muun perheen kanssa.
13. Liiku luonnossa.
14. Kehitä kädentaitoja.
15. Syö monipuolisesti ja terveellisesti, mutta älä ole liian ankara itsellesi.
16. Kokkaa vaihtelevia aterioita puhtaista raaka-aineista alusta loppuun itse.
17. Säästä ja sijoita pahan päivän sekä eläkkeen varalle, älä tuhlaa turhuuksiin.
18. Elä tässä ja nyt.
19. Siivoa, sisusta. Muista myös säännöllisesti nukkasuodattimen ja uunin taustan pesu!
20. Pidä kiinni oikeuksistasi. Kouluttaudu vapaa-ajalla, vaadi ylennyksiä ja palkankorotuksia, ole äijä!
21. Ole ympäristötietoinen, kierrätä ja ajattele planeettamme tulevaisuutta kaikessa mitä teet.
22. Matkusta ja opi uusista kulttuureista, mutta älä kuitenkaan lennä tarpeettomasti.
23. Lue kirjallisuutta laidasta laitaan, harrasta kulttuuria, laajenna näkökantojasi.
24. Luovu turhasta tavarasta ja kaikesta ajanhukasta.
25. Osta palveluita, mutta älä tuhlaa!
26. Suosi suomalaista, panosta laatuun.
27. Herää 15 minuuttia aikaisemmin niin saat enemmän aikaiseksi.
28. Suunnittele elämäsi eteenpäin, panosta unelmiin.
29. Älä valita, ole positiivinen.
30. Älä ihmettele, jos palat loppuun.”

Nimim. Ai vähän väsyttää?

Kuva: Jesus Hilario H.

Mitä ajatuksia tämä herättää? Kerro kommenteissa kohdassa KOMMENTOI tai lähetä oma avauksesi ihan mistä hyvänsä aiheesta Avaudu tästä -lomakkeella! Valitsemme julkaistavat kirjoitukset.

Huomaathan, että Avaudu tästä -lomakkeella et voi kommentoida tähän artikkeliin. Tämän artikkeliin jätät kommenttisi kohdassa Kommentoi artikkelia.

— Huono Äiti -toimitus

Kirjoittaja kuuluu Huono Äiti -yhteisöön. Enää Huono Äiti ei ole vain yksi nainen, joka kirjoittaa hassuja juttuja blogiinsa (yleensä yöpuvussa epätyypillisiin aikoihin) vaan meitä on monta. Kiitos, kun luet Huonoa Äitiä, tervetuloa myös kirjoittamaan!

Artikkelissa on 4 kommenttia, jätä oma kommenttisi.

Kommentoi artikkelia

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

4 vastausta artikkeliin “Muistilista ruuhkavuosia eläville”

  • Inna sanoo:

    Ihan sitä jokainen itse kiireessä kerää. Ei täällä arvosanoja anneta äitiydestä. Kunhan perusasiat on kunnossa niin se riittää. Eli lasten asiat ainakin ja puhdas koti. Niin ja ruokaa, vaan kuka siitä tietää ostaako joskus valmisruokia vai ei. Ihan on noi höpö höpö hommia tossa listassa. Kukaan ei tuon listan kanssa ovelta ovelle kulje ja vaadi noita asioita. Ennemmin vietän aikani perheen kanssa, elämä on niin lyhyt Ja lapset vain hetken lapsia. Vähän haikeaa jo nyt kun esikoinen on murrosiän kynnyksellä. En halua katua sitä etten ollut silloin läsnä, vielä tulee ikävä sitä sirkusta mikä kotona pyörii.

  • Parisuuuuuuhde sanoo:

    Eniten inhoan sitä patistamista parisuhteen ”hoitamiseen” – hyi helvata :D. Ei kiitos. Suhde kestää jos kestää, ei sitä niska limassa puurtamalla pidetä kunnossa.

  • Hopihopi sanoo:

    Ps. muista lantionpohjajumppa ja hammasvälien puhdistus.