Kuka hallitsee yrityksesi sometilit?
Sosiaalinen media tarkoittaa sosiaalisuutta yrityksen asiakkaiden kanssa. Sosiaalisuus rakentuu näistä elementeistä:
- tarpeellinen määrä postauksia päivässä, käytännössä 2 / päivä on monelle hyvä määrä
- postausten ajankohta on oikein valittu, useimmat meistä ovat somessa aamulla, iltapäivällä ja illalla kello 21 jälkeen
- postaukset on sisällöllisesti suunniteltu. Seuraajasi eivät halua lukea sometileiltäsi pelkkää tuotteidesi mainostusta vaan myös tietoa ja huumoria, joka linkittyy löyhästi edustamaasi alaan
- postauksissa on aina kuva ja parhaassa tapauksessa postaus on video
- seuraajien kanssa kommunikointi, viesteihin vastaaminen ja kommenttien
lukeminen sekä niiden vastakommentointi
Huomaa, että Huonon Äidin somemenestys on tehty 9 vuodessa ja ammattijournalistin johdossa. Sosiaalinen media vaatii suunnittelua ja johdonmukaisuutta.
Olemme Huonossa Äidissä ottaneet haltuun yhteistyökumppaneidemme sometilejä. Harkitse sometilien luovuttamista sisällöntuottajalle, jos
- potentiaaliset asiakkaasi jäävät tavoittamatta
- haluat kasvattaa brändin tunnettavuutta
- omalla henkilökunnalla ei ole aikaa hoitaa sometilejä kunnolla
- tuntuu, että pitäisi olla siellä instassa ja facessa ja snapissa, mutta kun se on niin vaikeaa
- toimialanne ei ole sisällöntuotanto
Hyvä somemarkkinointi vahvistaa brändin kuvaa ja tunnettavuutta. Someammattilainen tuntee ajan trendit ja kulttuurit, ja osaa hyödyntää niitä markkinoinnissa ja tuntee ajankohtaiset työkalut ja appsit sosiaalisen median markkinoinnin strategiassa.
Miksi markkinoida sosiaalisessa mediassa:
- Suurimmalla osalla suomalaisista on vähintään yksi tili sosiaalisessa mediassa, ja moni käyttää somea monta kertaa päivässä. Somessa olet siellä, missä asiakkaasi on.
- Sosiaalisen median näkyvyyden kautta uusi asiakas voi helposti tutustua brändiin, tuotteisiin ja yrityksen arvoihin, ja nykyiset asiakkaat oppivat tuntemaan yrityksen paremmin, mikä voi johtaa toistuviin ostoihin.
- Sosiaalinen media tarjoaa ihmisille helpon ja hauskan keinon verkostautua, olla yhteydessä ystäviin ja perheisiin, ja pysyä ajan tasalla maailman tapahtumista. Yleensä sosiaalisen median käyttäjä ei odota markkinointia valitsemallaan alustalla, mutta mielellään seuraa ja on vuorovaikutuksessa lempibrändiensä kanssa esimerkiksi Instagramissa. Sosiaalinen media on avoin vuorovaikutukselle, ja brändin on helppo kohdata asiakas. Some on vapaa ja kevyt, mutta tarjoaa silti asiakkaalle mahdollisuuden hakea tarjouksia tai tietoa brändistä, helposti ja viihdyttävästi. Sosiaalisessa mediassa yrityksellä on mahdollisuus luoda aitoja asiakaskontakteja, samalla vahvistaen brändin sanomaa ja mielikuvaa. Asiakkaat reagoivat positiivisesti brändin viesteihin sosiaalisessa mediassa.
- Sosiaalinen media lisää liikennettä verkkosivustolla. Edustus sosiaalisessa mediassa luo uuden tehokkaan väylän brändin sivuille. Jokainen somepostaus on mainos, vaikka sen sisältö ei olisi mainos.
- Somessa on mahdollista kohdentaa markkinointia juuri halutulle kohderyhmälle. Mikä tahansa kohderyhmäsi onkaan, eri kanavilla markkinointi mahdollistaa, että viesti tavoittaa oikean kohteen.
Kun yrityksen sosiaalista mediaa hallinnoi markkinoinnin ammattilainen, sinun ei tarvitse osata mitään näistä. 👍
Haluatko tietää lisää? Se sopii!
Ystävällisesti lähetä sähköpostia aiti@huonoaiti.fi.
Tervetuloa käymään!
Huono Äiti Oy
Lemuntie 9
00510 Helsinki
+358 40 830 2917
Kun täytät nämä rivit, otamme yhteyttä 24 h kuluessa: