Kaupallinen yhteistyö, yhteistyössä Viking Line.

Kaikki me kaipaamme välillä irtiottoa arjesta, varsinkin siitä lapsiperhearjesta. Mitäpä jos tänä syksynä lomaa vietettäisiin laivalla? Viking Linen risteilytarjonnasta löytyy jotain jokaiseen makuun ja Huono Äiti lähetti äidin, isän, ja 3- ja 5-vuotiaat lapset testaamaan, mitä Viking Linen risteilyltä löytyy lapsiperheille:

”Launtaina 14.8.2021 aamulla kello 8 aikaan saavuimme Turun satamaan, jossa nousimme laivaan. Lähtöselvityksessä ilmeni pientä ongelmaa, nimittäin aamuyöstä riehunut ukkonen oli katkaissut sähköt ja tietoliikenteen palautuminen kesti. Onneksi paikalla oli ystävällistä henkilökuntaa, eikä missään kohtaa tuntunut, että olisi joutunut odottelemaan liian pitkiä aikoja. He aloittivat lähtöselvityksen manuaalisesti paperisilla lapuilla ja kun saatiin tietoliikenne toimimaan, mikä tapahtui todella nopeasti, lähtöselvitys jatkui normaalisti.

Laivaan astuessa sai heti lämpimän vastaanoton, kaikki toivotettiin tervetulleiksi ja henkilökunta ohjasi laivaan astujat ripeästi ja ystävällisesti oikeaan suuntaan, omaa hyttiä metsästämään. Hytti löytyi nopeasti, ja lapset olivat heti innoissaan katselemassa ikkunasta merimaisemaa. Lapset innostuivat kiipeilemään yläpunkissa, eivätkä millään malttaneet lähteä aamupalalle, myös vessan kova ääni innosti kokeilemaan vessan vetämistä vähän turhankin usein.

Aamiaiselle saapuessamme, olimme jo unohtaneet ohjeet, jotka saimme lähtöselvityksessä, mutta eipä se haitannut.  Buffetin vastaanottotiskin virkailija ystävällisesti neuvoi ja auttoi ja varmisti, että tämäkin kana-aivo ymmärsi, mitä ne kaikki liput ja laput* tarkoittivat. Löysimme pöydän ihan keulasta ja näkymät olivat upeat!

Saimme seurata lähtöä samalla, kun nautimme aamiaisbuffetin antimista. Aamiaisbuffet oli monipuolinen ja kaikki maistui erinomaiselta. Ensi kertaan esitin toiveen vegaanisesta jogurtista. Vaihtoehtoja oli runsaasti. Perheemme isäntä söi itsensä pyörryksiin lihaisilla pekonileivillään, joita kokosi neljä kappaletta itselleen.

Aamiaisen jälkeen kävimme tutustumassa laivaan ja löysimme Ville Vikingin leikkihuoneen, jossa oli mielenkiintoista pientä puuhaa kuopukselle. Esikoinen meni tietenkin isin perässä tutustumaan ensin pelihuoneen antimiin, pelaajia kun molemmat ovat. Pelihuoneessa oli monipuolisesti pelejä, joita juuri esikoisemme pystyi pelaamaan isänsä kanssa. Ja hän tulikin sieltä leikkihuoneeseen iloinen hymy korvasta korvaan, kun oli saanut kouralla napattua itselleen suloisen pinkin pehmopupun.

Leikkihuoneessa sai piirtää, oli tuntoaistia stimuloiva iso palapelimatto, liitutaulu, kahden hengen jalkapallopeli, sekä supersuosittuja bObleseja. Leikkihuoneessa lapset olisivat viihtyneet koko päivän. ”Harmi” vaan, kun leikit piti jättää kesken ja lähteä syömään! 😂 Lounasbuffan ykkösjuttu oli jälkiruoka. Sitä oli tarjolla monipuolisesti, se oli erinomaista, ja söimme kaikki ähkyyn asti.

Laivan isäntä oli huikea, kävimme katsomassa bingoa, samalla kun lapset hakivat itselleen Ville Viking -tatuoinnit. Laivaisäntä osasi pitää yleisön otteessaan. Myös lasten kanssa toiminut emäntä oli ihana. Lasten kanssa osallistuimme karkkibingoon, josta voitimme suklaalevyn. Emäntä veti lapsille myös limbokisan, josta jokainen osallistuja voitti tikkarin ja Ville Viking -avaimenperän.

Illalla tapasimme vihdoin itse Villen ja lapset pääsivät heittämään vitoset kissan kanssa. Odotellessamme Ville Viikinkiä, lapset valtasivat tanssilattian ja näyttivät aikuisille mallia, kuinka diskossa kuuluu pyöriä!

Tax Freessa ehdimme myös käymään shoppailemassa, ja lapset saivat omilla rahoillaan ostaa itselleen tuliaiset. Molemmat päätyivät ihme kyllä pehmoihin, vaikka karkkiakin olisi ollut tarjolla mieletön määrä.

No me aikuiset ostimme heidänkin edestänsä nameja ja löysimme ne herkut, joista olimme haaveilleet jo varauksesta lähtien. Hirveästi emme muuten tutkineet Tax Freen tarjontaa, hieman itse silmäilin ja monipuolisesti oli sekä miehille, että naisille kaikkea tarjolla, alusvaatteista hajuvesiin. Lastenvaatteitakin löytyi jonkin verran.

Illalla kävimme vielä niin sanotulla iltapalalla À la carte -ravintolassa. Olin niin onnellinen, kun meidät vastaanottanut henkilökunta otti lapset heti huomioon ja oli ystävällinen.

Ravintolan menu oli monipuolinen ja lapsillekin löytyi kaikkea. Puolisoni veti jälleen erityisen lihaisan annoksen ja takaisin hyttiin päästyämme, nappasi kuopuksen kainaloonsa ja nukahti.

Koko yön kuuntelin lasten tuhinaa, puolison kuorsausta ja laivan tasaista huminaa. Laivan käytävät olivat yllättävän hiljaiset. Pohdiskelin paljon päivän tapahtumia ja paljon ehti tapahtua lyhyessä ajassa, lapsille tästä jäi varmasti ikimuistoinen reissu.

Kun kotimatkalla kyselin, mikä jäi eniten mieleen risteilystä, sain tällaisia vastauksia:

• Sofia 3 vuotta ”Uusi pupu on kiva” ”Kissa, näin” (ja heittää vitoset ilman kanssa)
  • Elena 5 vuotta ”Pelihuone ja se kun voitin sen pehmopupun”
  • Isä 27 vuotta ”Risteilyohjelmat oli ihan jees” ”Lasten touhuja oli kiva seurata”

Lapsilla oli niin hauskaa, sekä leikkihuoneessa että järjestetyn ohjelman parissa, joten erityiskiitos risteilyisännälle ja -emännälle sekä Ville Vikingille.

Jälkeenpäin on kyllä hyvä fiilis jäänyt risteilystä! Ja ehdottomasti haluaisimme joskus uudestaankin, ehkä lähtö seuraavaksi Helsingistä, jotta pääsemme kokeilemaan Ville Viking -hyttiä 😊👍 Positiivinen yllätys oli myös se, kuinka hyvin rajoitukset ja muut oli otettu huomioon, ei tarvinnut pelätä koronatartuntaa laivalla! Henkilökunta oli kyllä asiakaspalvelun ammattilaisia ja se miellytti. Lapsilla oli aivan mahtavaa ja risteilyä muistellaan jo nyt ’muistatko äiti kun oltiin siellä laivalla…’ 🥰”

Viking Linen tarjoaa useita eri risteilymahdollisuuksia! Valitse Miniristeily, Päiväristeily tai Piknik-päiväristeily Tallinnaan, Helsinki–Tukholma-risteily, Vuorokauden risteily tai Piknik-päiväristeily Turusta tai reittimatka Tukholmaan, Tallinnaan tai Maarianhaminaan. Lapsiperheille Viking Linelta löytyy niin Ville Viking -hyttejä kuin teemaristeilyjäkin, sekä leikki- ja pelihuoneita ja paljon ohjattua toimintaa, ja tietysti lapsillekin maistuvaa ruokaa. Lue lisää täältä.

Kurkkaa myös Viking Linen syyskampanja, jossa alekoodia FKSALE käyttämällä saat varattua risteilyt etuhintaan! Koodi voimassa 12.9. saakka, matkustusaika 30.8.–30.11.2021.

*Pöytävarauslappu, aamiaislippuja, sekä arvolippuja ravintolaan.

— Huono Äiti -toimitus

Kirjoittaja kuuluu Huono Äiti -yhteisöön. Enää Huono Äiti ei ole vain yksi nainen, joka kirjoittaa hassuja juttuja blogiinsa (yleensä yöpuvussa epätyypillisiin aikoihin) vaan meitä on monta. Kiitos, kun luet Huonoa Äitiä, tervetuloa myös kirjoittamaan!

Artikkelissa on 0 kommenttia, jätä oma kommenttisi.