Sukat jalkaan ja pallo selkään – näin vaimennat kuorsaajan

Julkaistu 16. 5. 2017 :: Toimitus → Kommentoi eli anna palaa!

Lapset nukkuvat kuin enkelit, mutta sinä et saa silmäntäyttä lepoa kun puoliso kuorsaa kaiket yöt? Painajaismainen tilanne voi ajaa epätoivoisiin tekoihin. Ennen kuin ajaudut mihinkään peruuttamattomaan, kokeile vielä näitä vinkkejä.

-Yöpaidan selkäpuolelle kiinnitetty tennispallo onkin ehkä jo tuttu juttu. Selällään nukkuminen lisää kuorsausta, ja epämukava pallo estää sen.

-Ilmoita kuorsaava siippa joogakurssille. Joogan ujjayi-hengitys vahvistaa kurkun alueen lihaksia ja voi helpottaa ilman virtausta nukkuessa.

-Vähemmän liikunnallisen puolison voi pistää aloittamaan soittoharrastuksen. Puhallinsoitinten soittaminen tai laulaminen vähentää uniapnean todennäköisyyttä ja vahvistaa hengityslihaksia.

-Yksinkertainen ja edullinen kikka on kokeilla kompressiosukkia. 2015 tehdyssä tutkimuksessa kompressiosukkia nukkuessa käyttäneillä osallistujilla huomattiin 27% vähemmän unenaikaisia hengityshäiriöitä.

Jos kaikki kikkakolmoset on kokeiltu, on syytä kärsimisen ja sinnittelyn sijaan käväistä lääkärissä. Kuorsaaminen heikentää unen laatua ja terveyttä sekä kuorsaajalla että vieressä valvovalla.

Lähde Huffington Post.



Kommentoi tätä aihetta

Käytä nimimerkkiä, jos et halua nimeäsi muiden tietoon. Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

HUOM: Älä käytä nimeäsi, se tulee näkyviin!

Pakolliset kentät on merkitty *